ТИБЕТСКИ ОКУЛТНИ ТЕХНИКИ

ТИБЕТСКИ ОКУЛТНИ ТЕХНИКИ: TULPAS
МИСЛИТЕ ТВОРЯТ ФАНТОМИ
Eвропейци, посветени във висшите тибетски таинства
АЛЕКСАНДРА ДЕЙВИД-НИЙЛ

Валентин Р. Михов

Условията по пътя от Китай към Лхаса, забранената столица на Тибет, бяха като никога лоши през зимата на 1923-1924 год. Въпреки това малка група поклонници, търсещи духовна светлина в светия град на Далай Лама, продължаваха да вървят въпреки пронизващия вятър и тежкия сняг. Между тях бе възрастна жена, приличаща на селянка от провинция на Поднебесната империя.

Лошо облечена и зле екипирана - вълнената пола и жилетката, ватенката и овчата й шапка с увиснали наушници бяха протрити и надупчени. На рамото й висеше вехта кожена торба, почерняла от старост и кал.  Провизиите й се изчерпваха от парче зърнена питка, малко сушен бекон, тухличка пресован чай, тръбичка потъмняло масло, сол и сода. Черният цвят на омазнените й коси се дължеше на китайски багрила, а тъмнокафявото й лице  бе взело тена си от какао и стрити дървени въглища, разтворени в петрол.

Тази селянка в действителност бе АЛЕКСАНДРА ДЕЙВИД-НИЙЛ, французойка, забележителна оперна певица, аплодирана от Жул Масне за главната роля в неговата опера "Манон".

През изминалите години тя бе пътешествала до множество странни места, бе изживяла още по-странни изпитания. Те включваха срещи с маг, способен със силата на мисълта да създава различни предмети и да замеря с тях противниците. Изучавала бе техниката “tumo”, окултно изкуство, позволяващо на адептите му да стоят голи без да замръзнат сред Хималайските снегове.

Най-екстравагантно от всичко, което бе усвоила чрез ментални и психични упражнения, бе tulpa - фантомна форма, родена единствено от въображението. Адептите можеха да я правят видима за другите хора. За да разберем природата на tulpa, трябва да оценим доколко тибетските будисти (и повечето окултисти) виждат в мисълта нещо много повече от интелектуална функция. Те вярват, че всяка мисъл генерира съответната мисъл-форма, която прониква в материалния свят, както хвърленото в езеро камъче създава пулсиращи кръгове по водната повърхност. С други думи, дадена мисъл предизвиква пулсации сред другите мисли.

За трайността на Пулсациите

Обикновено мисловните пулсации живеят кратко. Те се разпадат почти веднага след момента на създаването си и не оставят трайна следа. Ако мисълта обаче е особено силна, и е продукт на дълбока страст или страх, или пък ако е свързана с дълбок размисъл и медитация, тя се излива в по-устойчиви мисъл-форми, способни на повече или по-малко интензивен живот. Tulpas и другите мисъл-форми не се разглеждат от Тибетските Будисти като "реални". Но те също така задават въпроса, дали светът, който смятаме, че ни заобикаля, е достатъчно твърд и материален. И двата възгледа, казват те, са еднакво илюзорни.

Класическият будист от от първи век на Рождество Христово изразява твърдата си убеденост, че всички феномени произтичат и протичат в съзнанието и нямат реални форми, насочени навън; затова, след като нямат форма, погрешно е да мислим, че там има нещо. Всички феномени възникват от неистинни идеи в съзнанието. Освободи ли се разумът от фалшивите идеи, всички феномени изчезват.

Ако вярванията за мисъл-формите, поддържани от Тибетските Будисти, мистици и магове са правилни и истинни, тогава много случки с призраци, духове и подобни инциденти, свързани с други психични феномени биха намерили лесно обяснение. Напълно вероятно е мисъл-формите, създавани от яростните ментални процеси при убийците, допълнени с ужаса, изпитван от жертвите, да витаят около мястото на престъплението в продължение на месеци, години или даже - цели векове.  Именно те причиняват интензивен дискомфорт, безпокойство и страх  у посещаващите зоната, обитавана от духове. Ако мисъл-формите са достатъчно мощни - например видения, преповтарящи сцената на престъплението, те биха могли понякога да бъдат съзрени от хора с по-висока психична чувствителност.

От учениците по окултизъм се изисква да се научат да откриват зоните, където се появяват видения tulpas - мисъл-форми, преднамерено създадени от магове за специфични цели.

Със съществуването на особено мощни мисъл-форми, способни да ни върнат в миналото, могат да се обяснят съобщения от цял свят за стари бойни полета: доста хора свидетелстват, че са наблюдавали цели призрачни сражения, преповтарящи точно събития от минали епохи. На подобна слава се радват полята на битката при Naseby от Гражданската война в Англия и акцията при Diepp през 1942 година.

Tulpa не е нищо повече от необикновено мощна мисъл-форма, няма разлика между нейната собствена природа и много други призрачни явления. По какво обаче се различава от обикновената мисъл-форма? Tulpa не e резултат от инцидент или страничен ефект на ментални процеси - тя е свободен акт на волята.  Думата е тибетска, но адептите в почти всяка част на света вярват че са способни да произвеждат подобни креатури с едно замахване, да облекат в плът някои мозъчни еманации на Универсума, вдъхвайки им живот.

Kriya shakti - Креативната Сила

В Бенгал, родината на великия индийски окултизъм, методиката се нарича Kriya shakti, или - Креативна, Творческа Сила. Практикува се от адептите на Тантризма - религиозно-магична система, занимаваща се с духовните аспекти на сексуалността. Има привърженици сред хиндуисти и будисти. Инициират се така наречените “Леворъчни” Тантрични култове, в които мъже и жени встъпват в сексуален контакт с мистично-магична цел. Kriya shakti смят, че интензивната психична и церебрална енергия, която се отделя по време на оргазъм, генерира особено жизнени мисъл-форми.

Повечето Тибетски мистични техники, създадени в Бенгал, по-специално от Бенгалския Тантризъм, са родствени на физичните, менталните и духовните упражнения, практикувани от Тибетския Будизъм. Най-вероятно е тибетците да са изградили теорията си за tulpas и методите за сътворяване на тези странни създания върху уменията на практикуващите kriya shakti.

Учениците по tulpa-магизъм започват обучението си по креатиране на мисъл-форми, приемайки за опекун някое божество от Тибетския Пантеон - нещо като патрон-светия. В същото време обаче, докато Тибетците уважават боговете си, те не ги приемат с някакъв по-особен респект. Съгласно вярата на Будиста, макар че боговете имат изключителна мощ и свръхестествена природа, те също робуват на илюзии и се въртят в колелото на мирозданието между Рождеството, Смъртта и Прераждането не по-различно от който и да било скромен селянин.

Ученикът се уединява за дълго време в килията си, или на някое потайно място, за да медитира върху опекунското си божество, известно като yidam. Тук той комбинира съзерцанието и визуализацията. Тяхната цел е изграждане на yidam-образ чрез “Третото око”,  както се извайват статуи и се рисуват картини. За пълна концентрация върху yidam, ученикът непрекъснато си припява традиционна мистична фраза, свързана с божеството, на което  служи. Също така той създава и kyilkhors, буквално - точни кръгове - свещени за неговия бог символични рисунки. Може да ги изобрази с цветни мастила върху хартия или дърво; да ги гравира върху мед или сребро; в други случаи ще ги сътвори с безкрайно търпение върху собствения си под с разноцветен прах.

Подготовката за kyilkhors започва с голяма предпазливост и внимание. Вярва се, че дори най-малкото отклонение от традиционния образец, свързан с yidam, може да бъде необикновено опасно и да навлече на непредпазливия ученик  обсебване, обезумяване, смърт, или хилядолетно пребиваване в някоя от многото Преизподни на Тибетската космология.

Интересно е да се сравни това вярване с идеята, която строго застъпват доста западни окултисти - че ако някой Маг неправилно изведе извикания от него дух извън защитния магичен кръг, ще бъде разкъсан на парчета.

TULPA на мадам Нийл

В крайна сметка, ако ученикът упорства в предписаните упражнения, той започва да съзира своя  yidam: отначало мъгливо и за малко, а после -–постоянно и пълно. Понякога с ужасяваща яснота.

Но това е само първият стадий на процеса. Медитацията, визуализациите на yidam, ритмичните повторения на ритуални фрази, концентрацията върху мистични рисунки продължават до фактическото материализиране на tulpa. Адептът може да почувства  дори докосването на tulpa, когато лежи до него, да съзре очите на съществото, което го следва по петите; да влезе дори в контакт с него. Накрая tulpa може да бъде подготвен да напусне зоната на kyilkhors и да съпровожда поклонника в пътуванията му. Ако tulpa е станал напълно витален, в някои моменти може да бъде видян и от други хора, освен създателя си.

Александра Дейвид-Нийл разказва как е видяла подобен фантом, който в действителност все още  не бил зрим за своя създател. По това време тя проявявала голям интерес към будисткото изкуство. Веднъж я навестил тибетски живописец, разработващ изображенията на “разгневени божества”. Докато приближавал, тя с удивление забелязала зад него мъглявия силует на едно от тези заплашителни и доста неприятни същества. Доближила и протегнала ръка. Имала усещането, че докосва мек обект, чиято субстанция отстъпва при лек натиск. Художникът й казал, че вече няколко седмици извършвал магични обреди, извиквайки това божество и точно в тази утрин започнал да го рисува.

Заинтригувана от тази опитност, мадам Дейвид-Нийл решила да създаде tulpa за себе си. За да избегне влиянието на множеството тибетски картини, които видяла през пътешестнвията си, тя решила да не бъде божество, а дебел, весел монах, когото можела да визуализира твърде ясно.

Уединила се в килията си, и през следващите месеци посвещавала всяка свободна минута за концентрация и визуализация. Скоро монахаът започнал да се уплътнява и да придобива все по-жизнен вид. В крайна сметка, когато напуснала килията си и тръгнала на пътешествие с един керван, монахът също я последвал. Притежавал съвсем ясна форма и извършвал действия, които не е изисквала от него, но е очаквала да направи. Така например, той съпътствал кервана и от време на време спирал и се оглеждал, както правели другите поклонници. Понякога  чувствала робата му, а веднъж даже я докоснал по рамото.

Tulpa на мадам Нийл в крайна сметка започнал да се развива в неочаквана и нежелателна насока. “Монахът” измършавял, придобил злобно изражение, станал “досаден и безочлив”. Веднъж един пастир, който носел на Дейвид-Нийл подарък, съзрял tulpa в нейната палатка и го сбъркал с реален монах. Нещата започнали да излизат от контрол. Нейната креатура се превръщала в ежедневен кошмар, и тя решила да се отърве от нея. В крайна сметка, това и коствало цели шест месеца концентирани усилия и медитация.

Вълк на вратата

В книгата си “Психична самоотбрана” окултистката Дайян Форчън разказва как случайно “материализирала” нещо като вълк-върколак. Това се случило по време на неприятни преживявания с човек, който наранил чувствата й. Лежела на кревата си и размишлявала за Fenrir - ужасно чудовище-вълк от норвежката митология, когато внезапно почувствала как до нея се уплътняват формите на грамаден сив звяр. Той заплашително приближавал, докато тя трескаво си припомняла как се контролират мисъл-формите. Избутала вълка от кревата си и с учудване констатирала, че той се просмуква и изчезва… през стената! Но инцидентът не приключил – нейна родственица й съобщила, че непрекъснато съзира в ъгъла на стаята й очите на Fenrir.

Даян Форчън разбрала, че трябва да унищожи съществото. Извиквайки създанието, тя си представила тънка нишка, която го съединява с нея, и че изтегля живота на вълка по нея. Постепенно чудовището се преобърнало в безформена сива маса и окончателно изчезнало…

Ако тази, и още много други подобни истории наистина са реални, то създаването на tulpa-креатури не бива да бъде възприемано повърхностно. В действителност, те са още едно доказателство, още един очарователен пример за невероятните възможности на човешкото съзнание.

 

 

Абонамент

ПОДНОВИХТЕ ЛИ АБОНАМЕНТА СИ ЗА 2017 г.?

Вестникът може да закупите до 10-то число на всеки месец или да се абонирате за него на адрес:

Валентин Р. Михов

Ж.К. "ЯВОРОВ", бл. 24, вх. А, ап. 10

1124 - СОФИЯ

ИЗПРАЩАЙТЕ ПОЩЕНСКИ ЗАПИСИ НА ПОСОЧЕНИЯ АДРЕС ЗА СЛЕДНИТЕ СУМИ:
  • за 12 месеца - 24, 00 лв.
  • за 9 месеца - 18, 00 лв.
  • за 6 месеца - 12, 00 лв.
  • за 3 месеца - 6, 00 лв.

АБОНИРАНЕТО ЗА ЕЛЕКТРОННОТО ИЗДАНИЕ

става както и при хартиения вариант на вестника - с превеждането на същите суми, на същия адрес.

Единственото допълнително условие е да се изпрати конкретният E-MAIL адрес на абоната до valentus@abv.bg

VALENTUS - главният администратор на Форум "СВРЪХестественото", разпраща по Мрежата инструкциите за получаване на пакетите с електронното издание чрез ежемесечни известявания до абонатите.

Семинари

28-ми септември 2017 г.

ВНИМАНИЕ: АДРЕСЪТ НА РЕДАКЦИЯТА Е :

София 1505; кв. Редута;
ул. “Попова шапка" 33, офис 2
(спирка ул. "Георги Минчев"на автобус 72. До кръстовището ул. "Ил. Драгостинов" и "Попова шапка")

GSM 0888 222 853

 

Книги

ВНИМАНИЕ: НОВ РЕДАКЦИОНЕН АДРЕС!

Новите ни издания можете да намерите в редакцията на "Свръхестественото", намираща се в гр. София, кв. Редута, ул. “Попова шапка" № 33 , офис 2
Списък с книгите можете да намерите тук

тел. 0888 222 853.

тел. 0899 967 990.

За да ги получите по пощата, изпращайте сумите с пощенски запис, върху който отбелязвайте заглавията.

За всяко заглавие прибавете 1.20 лв. за препоръчана пратка.

Изпращайте пощенските записи само на адрес:

град София - 1124

ж. к. "Яворов", бл. 24, вх. А,

за Валентин Рангелов Михов

 

Последно добавени теми.


alison
За контакт с отвъдното: 1 диктофон, 1 звукова програма и много обич СТОЙТЕ БУДНИ, Още...
ce-cliche-de-la-planete-rouge-montre-les.jpg
ДАЛЕЧНО ВИЖДАНЕ     МАРС, СТАРАТА РОДИНА - (ІV част)При операция “далечно Още...
143733-salty-water-on-mars.jpg
ДАЛЕЧНО ВИЖДАНЕ                 МАРС, СТАРАТА РОДИНА - (ІІІ част) Контактите са Още...
xinsrc_b44c67c79a6f48209aa98774dba20cfc_water.jpg
МАРС, СТАРАТА РОДИНА - (ІІ част)ХРОНИКА НА КОНТАКТАПовечето хора очакват един Още...
mars-water.jpg
ВИДЯХМЕ ТОВА ОЩЕ ПРЕДИ 12 ГОДИНИ Петя Димитрова - ИРИНА Поводът да припомним Още...
genka
ОТЗИВИ:"ПРЕВОДАЧ НА АНГЕЛИ",ИЛИ КАК ДА ПРЕМИНЕМ ПРЕЗ ЖИВОТА С ВСИЧКИТЕ МУ Още...

Tyxo




Изграден с помощта на Joomla!. Designed by: free joomla 1.5 themes  Valid XHTML and CSS.